zondag 11 december 2011

Radio Gaga

Beste Darwin,

In jou tijd was het natuurlijk anders, de adel was de top van de wereld, maar nu wordt de wereld geregeerd door zij met talent, talent in muziek, sport en politiek, maar vooral talent in opvallen. Zelfs buitenlanders kennen Geert Wilders, maar Prins Willem Alexander? Ik dacht het niet.

Vandaag zag ik hoe Lady Gaga, popster extraordinaire, de hand gaf aan Queen Elisabeth de "nogwatnogwat"ste. Lady Gaga droeg hier een roodglanzend, latex jurk.

Ik keek dit met wat vrienden, een MTV programmaatje met de meest uitzonderlijke kledij van Lady Gaga. Om de drie seconden schreeuwt een onbekende comedian een kreet die een bijzonder voor de hand liggende grap bevat. Walgelijk, flits, flits, Gaga, flits, comedian, Gaga, flits.

Maar terug over The Queen. Ik vind Gaga's pakje hier nog best te doen. Het lijkt gewoon alsof ze een kostuum aan heeft, dat is alles. Alsof ze in een moderne musical zit met een regisseur met opgekropte behoeftes. Ze deed netjes tegen deze Britste koningin, een buiging en een aardig woord.

Ik zat naast een vriendin, die het maar belachelijk vond. Hoe haalde Lady Gaga het in haar hoofd? Ik was niet onder de indruk. We hadden het erover wie er nou een beroemder persoon was, wie er nou meer de eer verdiende. Ik vond dat deze kroondrageres niet veel meer had gedaan dan geboren worden in een voorgeleid pad naar wereldberoemdheid. De vriendin zei dat Gaga weer niets voorstelde, want wat doet Gaga dan voor haar beroemdheid?

Sorry, maar daar zat ze gewoon verkeerd. Lady Gaga is een meisje die haar beroemdheid heeft gemaakt met muziek en kleding, laten we eerlijk wezen. Ik heb daar respect voor. Ze heeft talent, dat kan niemand ontkennen. Voordat ze Gaga was, speelde ze al prachtig piano en had ze een goede stem, daarna is ze gewoon altijd zo veel aparter geworden, waardoor ze ontzettend veel aandacht kreeg. Je zou kunnen zeggen dat ze in die jurken gewoon zichzelf wil zijn, maar volgens mij wil ze driedubbel zichzelf zijn, vooral voor de mensen.

Het is een eer om de koningin een hand te mogen schudden, en je zult het onthouden tot je oud en grijs bent. Toch is ze geen maker, ze is een gemaakte.

Liever de schilder dan een schilderij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten