woensdag 21 december 2011

Week van de Held #6: Gabe Newell


Gabe Newell


Tja, ik heb filosofie, muziek, film, cabaret en humor al gehad, dan kom ik toch echt aan bij de laatste passie en genot in deze wereld. Oh, help, kunst is natuurlijk ook een passie van mij, maar daar heb ik weinig helden, of juist te veel helden van. 
Anyway, Gabe Newell, founder van Valve, medeoprichter van Steam en maker van Half-Life. Hij is geen vlugge prater, en wees eerlijk, hij is niet de knapste, maar hij doet wel een grote bijdrage aan de moderne gamewereld. Gabe is een held, maar nog geeneens om de spelletjes zelf. Hij doet revolutionair werk, samen met zijn bedrijf.

 

Steam is een online winkel voor games. Daar kun je spelletjes kopen en direct downloaden op je steam account. Vanuit elke computer kun je (na een verificatie) inloggen en de spellen downloaden. Briljant. Gabe toont mij dat je innovatief moet zijn voor de toekomst. Media verandert, mensen veranderen. Je kunt na afloop verklaren waarom iets gebeurt, maar van te voren is het moeilijk te voorspellen wat er gebeurt.

Gabe inspireert mij omdat hij simpelweg bij microsoft zat en aan software werkte, en dacht, laten we een game maken. Hij zegt dat zo lang je iets interessants maakt, mensen het kunnen waarderen, zo lang het maar te zien is. Hij doet mij geloven dat ik een toekomst heb die ik zelf kan bepalen.

En Portal en Half-Life. Ook daarvoor bedankt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten