maandag 17 oktober 2011

Funk in the trunk

Beste Darwin,

Wat maakt een mens zichzelf? Is het zijn omgeving en zijn rijkdom? Nee, dat leren we van alle verhalen, rijkdom is vergaard en kan net zo snel verloren worden, daar heb je niets aan. Zijn het je talenten en voorkeuren? Die veranderen, die kunnen ook makkelijk verloren worden. Een man die zijn voet kwijtraakt zal geen goede voetballer meer zijn. De vrouw die eerst dol was op paardrijden is nu meer geïnteresseerd in dans. Zijn het je herinneringen? De foto's en geluidsfragmenten die iedere keer als ze opgehaald worden aan de zon blootgesteld worden, waardoor ze hun kleuren en sterkte verliezen?

Ik dacht hier over na omdat ik dicht. Het is een deel van mij geworden. Maar ben ik mijn gedichten? Zijn mijn gedichten mij? Zonder papier, zonder tekstverwerking kan ik erg lastig dichten. Ben ik wel dezelfde Sulicius zonder gedichten? Daar kan ik best bang van worden. Het idee dat ik iets wat mij speciaal maakt verlies is niet fijn. Neem het tekenen. Ik teken steeds minder, in plaats daarvan zit ik achter deze levenszuigende laptop. Ok genoeg voor vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten