dinsdag 4 december 2012

Schommelen

Beste Darwin,

Ik heb het al eerder gehad over een rationeel wezen, geluk en dergelijk, maar ik heb gemerkt dat leven zonder verdriet ook een leven zonder geluk is. Het klinkt misschien raar, maar als je je afsluit om geschaad te worden is het ook moeilijk om geheeld te worden.

Ik hoopte zo veel haat op, zo veel walging en wanhoop, en het had allemaal geen nut. Niet dat ik echt afgesloten ben geweest, maar ik probeerde het. Zo'n stoïcijns leven. Het helpt wel, en het geeft veel steun om te kunnen accepteren, maar de wil om er iets aan te doen is iets magisch. Het is hoop, het is vertrouwen en geloof. Als ik de wil heb om de situatie naar gelieve te veranderen dan zal ik dat doen, en dan zal de situatie veranderen. Doen, minder denken, doen.

Ik ben best tevreden.

Met vriendelijke groet,

Sulicius Zeno Pygmalion

Geen opmerkingen:

Een reactie posten