zondag 9 december 2012

Several ch-ch-ch-changes

Beste Darwin,

Was de liefde maar een optelsom, een functie met waardes. Dan zou het zo veel makkelijker zijn om te zien of iets wel of niet werkt. Ik voer dan de getallen in en na wat numbercrunching komt er een getal uit wat negatief, nul of positief is.
Negatief betekent nee, laat maar, zelfs niet als vrienden. Probeer je dit dan eindigt het in ruzie en/of tranen. (Man, wat ben ik er gek op om en/of te gebruiken.)
Nul betekent dat het neutraal blijft. Je kunt vrienden worden, maar je zult nooit echt een goede vriendenklik hebben of recht tegenover elkaar staan.
Positief betekent dat er potentie is, je kunt er wat mee doen, wat je er mee doet ligt aan jezelf, nee dat ligt aan nog een berekening, dat is veel onpersoonlijker en dus makkelijker, niet?

Ik hou je voor de gek hoor, Charles, zo'n ontwikkeling is iets bijzonders en moois, maar ik heb er vaak moeite mee. In mijn hoofd lijkt het allemaal zo simpel, en ik reken rustig verder met dingen waar niet mee te rekenen valt. Het is vooral dat ik niet in die magie van "verliefdheid" geloof, wat me in de weg zit. Ik geef mezelf de kans niet denk ik.

Hoe heb jij dat gedaan Charles? Hoe heb jij, in jouw tijd, iemand gevonden? Zo zonder whatsapp, zo zonder uitgaansgelegenheden en eerste date naar de bios? Kocht je bloemen?

Ik zoek meteen weer naar een theorie, iets dat "werkt", maar zo werkt het niet.

Ik kijk uit naar je antwoord,

Sulicius Zeno Pygmalion

Geen opmerkingen:

Een reactie posten