maandag 10 december 2012

The Music is Through

Beste Darwin,

Waar hield jij van? Muziek? Kunst? Toneel? Ik ben vrijwel altijd iemand van het visuele geweest, van het voorstellen en zichtbaar maken. Ik hou van de kleuren, het licht en de ideeën die ik waar kan nemen. Maar vaak mis ik dat ik muziek kan maken.

Ik zing, ik zing veel. Elke dag als ik fiets heb ik muziek op, en het liefste zing ik mee, hoe veel mensen er ook mij tegemoet komen. Het ritme en het gevoel van muziek is onmisbaar voor een tekst die een lied nodig heeft. Ik mis muziek in mijn gedichten, ik mis de tonen die je vertellen dat je het niet al te serieus moet nemen, of juist niet te licht. Ik gebruik vaak het ritme van een liedje, en bouw daar mijn gedicht op. Ik neem de tekst van dat liedje, tel de lettergrepen en de klemtonen en de hele dactilische hexameter. Het is een genot.

Maar voor wie zing ik?

Sulicius Zeno Pygmalion

Geen opmerkingen:

Een reactie posten