maandag 3 december 2012

Stereotype

Beste Darwin,

Wanneer jij naar buiten kijkt, zie je dan de natuur?

Ik zie een tuin. Daarna zie ik planten en tuinmeubels.
Ik zie struiken, kruiden en bomen.
Ik zie stam, stengel en steel, groen, bruin, zwart.

Ik zie de plant waar ik vroeger een bal in heb geschopt, waar mijn ouders niet blij mee waren. De plek waar elk jaar een stel merels hun nest maken. Ik zie het boompje die geplant is rond mijn geboorte, en dan ook "Sulicius' Boom" wordt genoemd.
Bladeren, verwelkte bloemen en rottende vruchtjes, de herft heeft zijn sporen nagelaten en wordt nu ambitieus opgevolgd door de winter.

Ik voel een enorme nostalgie, een kunstzinnige overwoekering, een emotionele overmacht. Wat nu?

Ik wacht,

Sulicius Zeno Pygmalion

Geen opmerkingen:

Een reactie posten