woensdag 23 november 2011

Week van de Held #3: Herman Finkers

Ik hier?

Herman Finkers

Eigenlijk hoort deze besnorde heer nog vóór onze Hans. Herman is een slimme vent, zijn stukjes zijn altijd bijzonder uitgedacht en klaargemaakt. Zijn grappen en grollen komen om de minuut, Herman is een man van woordgrappen.
Ik had een mp3 cd van mijn oom gekregen, jaren geleden. Daarop stond zo beetje alles wat hij ooit aan voorstelling had gedaan, in geluid dan. Wel 10 uur materiaal, gok ik. Ik heb dat ding versleten gespeeld, durf ik wel te zeggen. Om de een of andere rede kon ik vaker lachen om zijn voorstellingen, om zijn liedjes en grapjes. Maar helaas, ik ging qua humor al gauw naar Hans Teeuwen, niet naar Theo Maassen, die ik toch wel vaak gewoon naar het publiek hoor schreeuwen hoe dom de mensheid is. Herman bleef altijd beleefd, maar Herman werd moe van zijn stukjes.

Herman werd ziek, Herman schoor zijn snor eraf, en Herman was geen Herman meer.

R.I.P. Woordgrap Finkers...

Nog een gedichtje voor erbij?


It's an intensive slide
Rocking my earth and me
Shoving it all aside
To prove my theory
That explains this awkward dance
Of a mistake that I will make because of chance
I can see you fell in my trap

Could it be that I can see
The things you do without me knowing
Set it free and show to me
The light...
The reason that I want to be
The subject of my theory
Say that you're not blind to me

Even when darkness falls
My work is a misery
I dig and I push the walls
The walls then push back at me
I make an unnamed call,
Untill I find the one who stumbles in my hall.
I know for sure that I am not deaf.

Could it be that I can see
The things you do without me knowing
Set it free and show to me
The light...
The reason that I want to be
The subject of my theory
Say that you're not blind to me

Oh yes, you have come
You never saw what darkness does
Or so I thought, then all goes dumb and you never noticed who I was,
Caved in.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten