maandag 14 november 2011

You're the best friend

Lieve Darwin,

De mensen zij zo lief, zo hopeloos positief, nieuwe dingen uitproberen, uitdagingen aangaan, helpen en steunen, ze doen alles om een goed mens te zijn. Van een afstand is het schattig, maar van dichtbij merk ik dat ik dat ik me telkens voorneem meer zoals de gentleman te zijn, de altruïst te zijn, de vriend van de mensheid.
Vaak heb ik geen zin in het slappe gedoe, en probeer de hele situatie te verbasteren met een onzinnige houding. Zodra de mensen dat horen duurt het meestal een tijdje voor ze door hebben wat voorn spel ik speel. Het heet een cynische klootzak zijn, en dat bevalt me soms best.
Af en toe neig ik ernaar om een stereotyp te zijn. Waarom? Nou, beste Charles, dan weten mensen wat ze met je aan moeten. Dan zijn je keuzes makkelijker en je pad een felverlichte snelweg naar een zeker leven. Dat klinkt goed, niet?

Flogging Molly was een goede scheut inspiratie.

IN THE PUB I BELONG

I have stayed so long
In the pub I belong
While you have been away
But the beer is cold
There's a tale untold
So for now, I guess I'll stay

I've seen big men fall
I have seen it all
By the power of a drink
This pub is enough
For a life without love
Empty bottles cover the sink

You were all I had
Then I thought the bad
Aching feelings in my guts
But it's time I learn
That you will return
I drink and snack from a bowl of nuts

First my glass was full,
And the pub was dull.
So I emptied all I could.
Now it's late and fine
To drink the wine
Even though I'm not sure I should

I have tasted the sweet
Of a whiskey I don't need
'cause I saved a drink for you
But you're still not here,
Your drinks warmed, my dear
So I drank all of you drinks too

Geen opmerkingen:

Een reactie posten