donderdag 19 januari 2012

Mijn Liefs uit Londen

Heel de wereld geeft mij niets
Niets aan wat ik hoor en zie, niets
aan wat ik lees
Toch ben ik weg gebleven, zelfs toen hij
het mij verwees
Grote steden zijn zo leeg
Behalve in de boeken, behalve op T.V.
Ik wil gewoon graag terug,
Naar hij, die om me geeft.

Naar hem stuur ik kaarten uit Madrid
En uit Moskou komt mijn brief
Met de prachtigste verhalen
Want God, wat is hij lief
Gisteren uit Lissabon "ik mis je" en
een zoen
Vandaag uit Praag een kattebel, maar
ik had nog veel te doen
En morgen, als de postbode zijn huis
weer heeft gevonden
Dan stort ik zijn hart vol met al het
liefs uit Londen

Van de wereld weet hij niets
Niets dan wat ik daar hoor en zie, niets dan
wat ik er voel
Ik leef van dag tot dag, zo veel vrees
en ik bedoel
Al zijn vrienden ken ik niet
Ben ik hem verloren? Ik droom het
elke nacht
Maar ik hoop alleen dat alles
aan zijn voordeur is gebracht

Als een mooi en groot geloof
Door de reis van mijn gedachten
Staat arme man te wachten
Tot ik terugkom
Met de twijfels in mijn hoofd
Vind ik hem na alle jaren
Omdat het er te veel waren

Naar hem stuur ik kaarten uit Madrid
En uit Moskou komt mijn brief
Met de prachtigste verhalen
Want God, wat is hij lief
Gisteren uit Lissabon "ik mis je" en
een zoen
Vandaag uit Praag een kattebel, maarik had nog veel te doen
En morgen, als de postbode zijn huis
weer heeft gevonden
Dan stort ik zijn hart vol met al het
liefs uit Londen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten