zondag 1 januari 2012

Songtekst

Ik weet ik doe af en toe alsof je mij niet kent
Het klinkt dan wat raar, maar ik ben niet gewend,
Dat jij om me geeft, dat jij iets in me ziet
Maar ik heb al lang geen hoop meer, ik geloof je niet.

Vraag niet hoe het gaat,
Nee, vraag niet hoe het gaat.
Vraag me niet hoe het gaat,
Als je mij nou maar laat,

Ik wil alleen maar dichten.

Ik lig in mijn bed, de nacht is kaal en zo kil,
Maar ik vat geen slaap, ik denk en lig stil.
Mijn vriend belt me op: "Hee, kom je nog naar de stad?"
Ik zeg hem: "Nee, dankjewel, ik wil niet meer op pad."

Laat mij maar met rust,
Nee, laat mij maar met rust.
Laat me nu maar met rust,
Ik deed dit alles bewust.

Ik wil alleen maar dichten.

Er klinkt veel muziek, de zaal is één en al kleur,
Het leek wel zo leuk, maar het stelt mij teleur.
Mijn handen vinden geen plek, de mensen gaan veel te snel.
Ik had het kunnen weten, maar dat wist ik wel.

Denk niet dat je weet,
Nee, denk niet dat je weet.
Denk niet dat je het weet,
Voor ik alles vergeet.

Ik wil nu gewoon gaan dichten.

Ze heeft me gezien, maar kijkt me niet aan,
Ik voel me een man, en ik moet er voor gaan.
Maar mijn gedachten zijn verder, ik ben al weer stil,
Ik maak mezelf al wijs dat ik dit niet wil.

Ga ver van me weg,
Nee, ga ver van me weg.
Ga maar ver van me weg,
Wat ik daarna ook zeg.

Ik wil alleen maar dichten.

Ik ben nu alleen en alle woorden zijn hier,
Ik sla ze goed op en schrijf ze dan op papier.
Mijn grot van genot, in eigen drama vergaan
Ik had moeten roepen voor het zo zou gaan...

Laat mij niet alleen
Nee, laat mij niet alleen.
Laat mij nooit niet alleen,
Ik ben niet slecht of gemeen.

Ik wou alleen maar dichten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten