zondag 4 september 2011

I don't think I like you better

Ik ben beter dan andere mensen. Ik denk dat ik beter ben dan andere mensen. Ik schaam me ervoor dat ik denk dat ik beter ben dan andere mensen. Ik vind het komisch dat ik me ervoor schaam dat ik denk dat ik beter ben dan andere mensen.
Ik zie het zo, iedereen leeft volgens zijn eigen leefregels. Je bent voor jezelf de enige die alles volgens je plan doet, voor zo ver je dat kunt. Ik ben naar eigen idee nog best een toffe kerel. Veel mensen vind ik onderontwikkeld, vals, dom, naïef, lelijk, zwak of dergelijk. Niet iedereen, lang niet iedereen. Neem alleen al religeuze mensen. Ik walg ervan hoe graag ik al hun argumenten en hun geloofsovertuiging onderuit wil halen. Alsof ik het echt beter weet.

Mensen die naar sbs6 kijken. Mensen die zwarte t-shirts dragen. Mensen die V for Vendetta nog nooit hebben gezien. Mensen die geen vis lusten. Mensen die van sport houden. Mensen die meer van "droge humor" houden. Mensen die zich beter voelen dan andere mensen. Mensen die tegen het systeem in willen gaan. Mensen die Hans Teeuwen niet kunnen waarderen. Mensen die van katten houden. Mensen die denken dat ze kunnen tekenen. Mensen die frikadellen eten. Mensen met tattoos. Mensen die geloven dat er "iets" is.

Ik voel me beter dan hen. Soms. Ik weet ook wel dat dit niet zo hoeft te zijn en dat er een grote kans is dat andere mensen zich ook beter voelen dan mij. Ik hoop het. Dan hoef ik me iig niet schuldig te voelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten