donderdag 25 augustus 2011

I Feel Fantastic

And I never felt as good as how I do right now,
Except for maybe when I think of how I felt that day
When I felt the way that I do right now.

Werken bij de post is leuk. Ik sta rond kwart over 10 op om dan om kwart over 11 bij het depot aan de Gronausestraat aan te komen. Dan pak ik mijn tassen vol en loop ik in een uur of vier mijn wijk. Ondertussen is er haast een spelletje gaande. Hoe veel mensen kan ik vrolijk maken door ze een goedemorgen/middag te wensen?
Als ik normaal over straat loop wordt ik een soort antisociaal blik met benen. Oogcontact vermijdend en spanningbouwend. Het is alsof iedereen liever even raar naar zijn schoenen kijkt dan de tegemoetkomende voetganger aankijkt. Ik snap dit wel. Het gaat allemaal veel te snel. In één ogenblik heb je een nieuw persoon in je zichtveld, het volgende moment is deze verdwenen, voor geen idee hoe lang. Grote kans dat je hem/haar nooit meer tegenkomt. Waarom dan ook goedendag zeggen?
Ik vind het wel ingewikkeld en bijzonder, want vanaf welk punt wil je iemand leren kennen? Wanneer moet je iemand leren kennen? Wanneer moet je je van je beste kant laten zien? Altijd?
Ik meen dat aardig en beleefd doen terwijl je iemand 5 seconden voorbij ziet komen onnodig is, maar het is leuker om het wel te doen. Het kost te veel moeite en mensen zijn het niet gewend. Misschien is dat het wel. Dat wat we gewend zijn is normaal, en ik vraag me af wat normaal is. Waarom normaal is.

Daar kom ik nog wel een keer op terug.

            - Wretched
 
You miserable wretched scum,
You have no place where you belong
We don't need you, why did you come?
You aren't smart nor are you strong.
 
You're not that funny and don't look that great,
The one that breaks the game is you,
It's not your lisp or face I hate,
Or that there's nothing you can do.
 
It's just your unneeded ability,
To screw everyone around,
You owe them money and you tell on them,
And brag about the things you found.
 
You tell jokes that end like shit,
And don't want to explain,
Worse still, you just can't take a hit,
You lie down writhing in fake pain.
 
Worse is that they like you more,
While I am so much more than you,
In you there's nothing to adore,
Because I'm smarter, prettier and funnier too!
 
The day I understand this nonsense,
The world will implode,
As there is no sense,
For it to explode.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten