donderdag 21 juli 2011

Blood and Glory

Ik moet nog een naam verzinnen voor mijn perfecte vrouw, mijn muze, nimf, feeks en vloek. Ik zat aan iets klassieks klinkend te denken, maar ze moet, net als mij, drie aspecten hebben. De menselijke kan, de wijsbegerende kant en de artistieke kant. Ok ik kan hier zelf niet eens serieus bij blijven. Op naar de gedichten dan maar.

- IJskoud
 
Mijn tanden klapperen, lippen trillen
Handen gebald, mijn rug blijft rillen
Ik heb het zo verschrikkelijk koud,
Is er dan niemand die er van me houdt?

De dampwolk die ik uitblaas
Is mijn enige vriend helaas
Maar ik raak hem altijd kwijt
Als de wind zijn ziel verspreid

Ik kan niet huilen, dat kan ik niet meer
Alles hoort stil bij dit kille weer
Ik heb het zo verschrikkelijk koud
Is er dan niemand die er van me houdt?

            - Marjon

Ze heette Marjon en droeg heel veel zwart
Veel duister en donker, maar had een klein hart.
Schoenen met kettingen, boeken over de dood.
Omdat een leuke jongen op school haar die bood.

Nu doet ze rituelen met kaarsen en bloed,
Samen met hem, maar niet omdat ze het moet.
In haar kamer met schedels en zwart behang,
Is ze zonder de jongen in het donker bang.


            - Einde

Breek alles af en laat niets heel
Een ruit in de deur is nog te veel.
Scheur de boeken, brand alles plat
Kijk met afgrijzen naar de rook van de stad.

Verroeste auto's, verrotte bomen
Niets had onze komst kunnen voorkomen
We zijn de generatie van het vuur
Generatie van het laatste uur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten