zondag 17 juli 2011

Riddle me this

Ik heb een raadsel voor je.

Een man is een krijger. Voor hem staan drie mannen, een koning, een rijke koopman en een priester. Elk van hen wil de andere twee dood. De krijger draagt een zwaard. De koning roept:  "Krijger, je bent mij trouw gezworen, dood de anderen en ik zal je ridderen en je zult voor altijd hoog lid van mijn koninklijke garde zijn!" De priester gaat daar tegenin: "Verlaat jij je goden? Het is hun wil dat deze mannen nu sterven. Weiger dit en jij en je nageslacht zullen voor altijd verdoemd zijn!" As laatst spreekt de koopman: "Waarom zou je naar deze twee luisteren, ik bied je meer goud dan je ooit in je leven zult zien. Je zult alle rijkdom bezitten van je wildste dromen!"

Voor wie kiest de krijger?

- Genieten
 
Laat ons drinken tot de ochtend
Vier het leven en ons lot
Met vrienden, feest en vrijheid
Kan deze nacht niet kapot
 
Laat ons drinken tot de ochtend
Pratend over gekkigheid en lol
De maan heeft het licht uitgedaan
Wij houden het wel vol
 
De laatste druppel is het glas uit
De muziek klinkt als geruis
We hebben gelachen maar zijn moe
En strompelen naar huis.
 
            - Walgelijke
 
Ik walg soms van mezelf
Wanneer niemand het ziet
Ik wil wel veran'dren
Maar veran'dren kan ik niet
 
Alles waar ik goed in ben
Zie ik als het grootste goed
Terwijl ik net als iedereen
Gewoon hard werken moet
 
Ik ontken wat ik moet doen
Praat overal doorheen
Idiote waanideeën
Ik eindig nog alleen
 
Luisteren is zo belangrijk
En dat doe ik ook wel vaak
Maar ben ik eenmaal op dreef
Dan is dat een slechte zaak
 
Dan opent mijn monster zijn muil
En bijt en brult door
Dat mijn eigen oren sluiten
En ik niets meer hoor
 
Het spijt me dat ik zwak ben
Zo zwak en zo klein
Dan is het best wel fijn
Dat jullie mijn vrienden zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten